Mazda 6

2. února 2007 v 13:14 | Terezka |  Autíčka

Druhá generace modelu Mazda6

První generace vozu Mazda6 byla na evropský trh uvedena v létě roku 2002 a značce Mazda pomohla k dosažení takového úspěchu, jaký mnozí pokládali za nemožný. Zatímco v roce 2001 činil celkový počet nově registrovaných vozů v Evropě 163 000, do konce roku 2004 se prodej vyšplhal na více než 265 000 vozů.
K těmto skvělým výsledkům přispěla nemalou měrou právě Mazda6. Vždyť jen v roce 2003 se tohoto modelu v Evropě registrovalo téměř 100 000 kusů, což představovalo 43% celkového objemu prodeje značky Mazda. A svou pozici si Mazda6 udržela i v roce 2004, kdy při stejném objemu prodeje dosáhla tržního podílu 5,7% ve svém segmentu.
Mazda6 si získala oblibu i mezi motoristickými odborníky. Do dnešního dne získala Mazda6 (v Japonsku Mazda Atenza) přes 100 ocenění od motoristických odborníků v 59 zemích. Podle průzkumu provedého na pěti největších evropských trzích se prokázalo, že prvořadým důvodem zakoupení Mazdy6 byl její vnější design. Z tohoto důvodu se tedy změny exteriéru omezely na sotva znatelné úpravy. O to větší jsou však úpravy v interiéru vozu. Nové materiály povrchů a měkčí čalounění loketních opěrek dveří přinášejí v kombinaci s novým provedením středového panelu přístrojové desce dojem vyšší kvality.
Tradiční přednosti modelu Mazda6 jsou samozřejmě zachovány. Patří k nim důmyslný systém sklápění dělených zadních sedadel Karakuri (Mazda6 hatchback a wagon). Díky této koncepci, která je pojmenována podle tradičních japonských skládacích panenek, můžete jednoduše zatáhnout za páku, která je na obou stranách obložení zavazadlového prostoru, čímž se zadní opěradlo jediným pohybem sklopí do rovné polohy, aniž by bylo napřed nutno demontovat opěrky hlav.

MOTORY

Nová Mazda6 je k dispozici se třemi zážehovými - 1.8, 2.0 a 2.3 l - a jedním vznětovým motorem o objemu 2 l o dvou výkonech. Všechny tyto motory nabízejí při shodné nebo nižší kombinované spotřebě paliva stejný nebo dokonce vyšší výkon a lepší točivý moment než jejich předchůdci.
Vznětový motor 2.0 MZR-CD
Upravený přeplňovaný dvoulitrový vznětový motor MZR-CD splňuje požadavky pro zařazení do emisní kategorie podle normy Euro IV a je standardně dodáván s filtrem pevných částic. Tento 16ventilový čtyřválcový motor má téměř tak klidný chod jako zážehový motor s obdobným výkonem a dodává se ve dvou odvozených výkonových verzích. Verze "Standard Power" oslovuje zákazníky, kteří více hledí na náklady, nicméně chtějí moderní motor se systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Dosahuje výkonu 89 kW/121 k při 3 500 ot/min. a poskytuje maximální točivý moment 320 Nm při 2 000 ot/min. Spotřeba paliva přitom nepřekračuje 6,0 litru na 100 km. Verze "High Power" se pak bude zamlouvat spíše sportovněji zaměřených zákazníkům. Dosahuje totiž výkonu 105 kW/ 143 k při 3 500 ot/min. a nejvyššího točivého momentu 360 Nm při 2 000 ot/min.
Zážehové motory
Zážehové motory 1.8 a 2.3 litru byly zdokonaleny a jsou nyní ještě výkonnější a úspornější. Všechny, zážehové motory, tedy včetně 2.0 litru splňují požadavky normy Euro IV. Základní motor 1.8i má výkon 88 kW/120 k při 5 500 ot/min a maximální točivý moment 165 Nm při 4 300 ot/min., přičemž nejdůležitější zdokonalení motoru spočívá v zařazení elektronické škrtící klapky. U dvoulitrového zážehového agregátu řady MZR provedli technici několik změn. Dosahuje výkonu 108 kW/147 k při 6 500 ot/min a maximálního točivého momentu 184 Nm při 4 000 ot/min. Systém proměnného sání optimalizuje účinnost plnění v sacím potrubí podle otáček motoru tím, že mění délku sacích kanálů. Variabilní časování ventilů zajišťuje dostatek výkonu v celém rozsahu otáček motoru. Na jízdní vlastnosti má pozitivní vliv také elektronické ovládání škrticí klapky a dvojité výfukové potrubí. Vrcholem nabídky motorů je nadále čtyřválec MZR o zdvihovém objemu 2.3 l. Dosahuje výkonu 122 kW/166 k při 6 500 ot/min a točivého momentu 207 Nm při 4 000 ot/min. I u tohoto motoru je standardem variabilní časování ventilů, systém proměnného sání, elektronické ovládání škrticí klapky a dvojité výfukové potrubí.
PŘEVODOVKY
Mazda6 se nyní nabízí se dvěma nově vyvinutými převodovkami. U všech modelů jsou nyní standardem nové šestistupňové manuální převodovky, kromě motoru 1.8i, který se nadále dodává s pětistupňovou manuální převodovkou.
Modely vybavené zážehovými motory o zdvihovém objemu 2.0 nebo 2.3 litru jsou nyní dostupné také s pětistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje dříve nabízenou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Nová převodovka Activematic má upravený řídící software, díky kterému je změna rychlostních stupňů ještě plynulejší než dříve.
Inovovaná Mazda6 je ještě bezpečnější než její první generace, která přišla na český trh poprvé v roce 2002. Skelet karoserie byl vyztužen tak, aby se dosáhlo ještě vyšší konstrukční tuhosti. K dynamickým jízdním vlastnostem přispívá systém zavěšení kol, aniž by to bylo na úkor komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti. Nové výztuhy a použitý izolační materiál nejenom, že zvýšily bezpečnost, ale též výrazně napomohly ke snížení úrovně vnitřního hluku.
Dále byl také zdokonalen brzdový systém, který nespoléhá pouze na velké rozměry brzd, nýbrž také na kombinaci protiblokovacího systému s elektronickým systémem rozdělování brzdné síly (EBD). Součástí standardní výbavy je i systém řízení jízdní stability (DSC), systém elektronické regulace přenosu tažné síly (TCS) a elektronický brzdový asistent. Ke standardní výbavě patří též přední a boční airbagy a také okenní airbagy, které skýtají ochranu v případě bočního nárazu. Nebezpečí poranění dolních končetin v případě čelního nárazu snižuje posunutelný brzdový pedál. Novým bezpečnostním prvkem je zvuková signalizace a kontrolka, které jsou umístěny ve střešní konzole a upozorňuje na nezapnuté bezpečností pásy.

Výbava a komfort
Stupně výbavy jsou: COMFORT, TOURING, EXCLUSIVE: (pouze pro dieselové motory), SPORT: pouze pro motory 2.3i,
COMFORT, která zahrnuje následující výbavu:
Airbag řidiče a spolujezdce,Boční a okenní airbagy,ABS - antiblokovací brzdový systém, EBD - elektronické rozdělení brzdné síly, EBA - aktivní brzdový asistent, TCS - protiprokluzový systém, DSC - systém řízení jízdní stability, Bezpečnostní uchycení pedálů, ISOFIX - uchycení dětské sedačky, Kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, Palubní počítač, Audio systém s přehrávačem CD, Manuální klimatizace, Tempomat, Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu
TOURING, k výbavě Comfort:
16" kola z lehkých slitin, 6-stupňová manuální převodovka, Středová loketní opěrka vpředuAutomatická klimatizace, Vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie, Volitelná 5-stupňová automatická převodovka (2.0i)
EXCLUSIVE: (pouze pro dieselové motory)
Xenonové světlomety s vstřikovačem,Světelný senzor potkávacích světel,Dešťový senzor, Audio systém BOSE a CD měnič na 6CD
SPORT: pouze pro motory 2.3i
17" kola z lehkých slitiny, Vyhřívaná přední sedadla, Volitelné kožené čalounění, Volitelná 5-stupňová automatická převodovka

Karakuri
Mazda6 je opět vybavena systémem sedadel Karakuri, který je součástí standardní výbavy verzí Mazda6 hatchback a Mazda6 wagon. Díky tomuto systému můžete skládat dělené zadní sedadlo pomocí páky umístěné na boku zavazadelníku.
Startovací karta
Současně s uvedením modernizované verze modelu Mazda6 představuje značka Mazda také systém inteligentního dálkového ovládání a startování vozu se startovací kartou, který je nabízen jako volitelná výbava. Systém používá startovací kartu ve tvaru kreditní karty (83 mm x 50 mm, při tloušťce 5 mm), která umožňuje řidiči odemknout dveře stisknutím tlačítka, aniž by bylo napřed zapotřebí sáhnout do kapsy či kabelky a tuto kartu odtud vyjmout.
Kožená sedadla s funkcí polohové paměti
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče je nyní u modelů s koženými sedadly vybaveno funkcí paměti nastavené polohy. Do paměti systému je možno uložit až pět různých poloh sedadla řidiče. Tři z nich lze naprogramovat pomocí tří paměťových tlačítek umístěných na boku sedáku. Další dvě polohy sedadla je možno naprogramovat do dvou sklápěcích klíčků, resp. do startovací karty, v závislosti na tom, jaké provedení bylo zákazníkovi dodáno. Toto je obzvláště praktické, protože sedadlo se při odemknutí a otevření dveří řidiče automaticky nastaví do předem naprogramované polohy dle klíčku/startovací karty, která byla použita k odemknutí vozu.


Ceny
Ceny nové Mazdy6 začínají na úrovni 619.900 Kč za provedení Mazda6 1.8i Comfort. Za nejdražší Mazdu6 2.3DISI AWD 6MT 260k zaplatíte 1 099 900 Kč
(příplatek za provedení hatchback 15 000,- / wagon 30 000,-; nelze u modelu MPS)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
I LIVE MY LIFE! I LOVE MY LIFE :D